Har du spørsmål om tjenesten eller til hvordan du søker?
Mottak og utredningskontoret mottar og vurderer alle søknader om helse, mestring og omsorgstjenester.
Ønsker du å snakke med oss eller søke på helsetjenester, les mer her
Har du behov for lån av rullestol, rullator eller andre hjelpemidler, vil vi kunne hjelpe deg med det.
Bestille
Ta kontakt med mottak og utredningskontoret på telefon 66 10 61 17 for bestilling av hjelpemidler på kortvarig utlån.
Hente og levere hjelpemidler
Du kan selv hente og levere hjelpemidlene til lokalt hjelpemiddellager i Kulsrudgutua 21, 2022 Gjerdrum. Ring på forhånd til 400 37 903, mandag til fredag 09.00-15.00, og gjør en avtale. Vi kan kjøre hjelpemidlene hjem til deg mot en egenandel.
Lånetid
Lånetiden er normalt tre måneder. Husk å levere tilbake hjelpemiddelet så fort du ikke har behov for det lenger.
Pris
Det er en egenandel på hjelpemidler på kortvarig utlån fra kommunalt hjelpemiddellager.
Finn priser på helse- og omsorgstjenester i komplett prisliste for Gjerdrum kommune her
Har du behov for et hjelpemiddel over lengre tid (over to år) må dette søkes via NAV hjelpemiddelsentral. Hjelp til vurdering og søknad får du av en hjelpemiddelformidler (ergoterapeut/fysioterapeut).
Trenger du hjelpemidler på arbeidsplassen, tar du kontakt med arbeidsgiver eller bedriftshelsetjenesten.
Se mer informasjon på nettsidene på nav.no
Pris
Hjelpemidler ved varig behov (over to år) dekkes av folketrygden.
Utkjøring og henting
Kommunen plikter å utlevere og innhente trygdefinansierte hjelpemidler hos bruker kostnadsfritt.
Reparasjon og vedlikehold
Ved AKUTT behov for reparasjon av tekniske hjelpemidler som er utlånt fra NAV, ta kontakt med NAV hjelpemiddelsentral Oslo på telefon: 407 02 803 (dagtid) eller 452 16 220 (kveld og helger). Dette gjelder skader/feil som kan føre til en nødsituasjon ved funksjonsfeil eller sammenbrudd.
Se mer informasjon om reparasjon og vedlikehold på nav.no
Klage
Skal du klage på en avgjørelse om varig utlån, kan du klage til NAV. Fristen er seks uker fra du mottok svarbrevet.
NAV Hjelpemiddelsentral vil vurdere om det er grunn til å gjøre endringer. Dersom avgjørelsen ikke blir endret, sender NAV hjelpemiddelsentral saken videre til NAV klageenhet.
Har du spørsmål om tjenesten eller til hvordan du søker?
Mottak og utredningskontoret mottar og vurderer alle søknader om helse, mestring og omsorgstjenester.
Ønsker du å snakke med oss eller søke på helsetjenester, les mer her
Lån av hjelpemidler
Ta kontakt med mottak og utredningskontoret for bestilling av hjelpemidler
Hva forsøkte du å finne?