Møt Kari, vår nye medarbeider

Kari startet hos oss torsdag 30. august! Ta vel i mot henne!

Innhold

Fant du det du lette etter?

Takk for din tilbakemelding

hva forsøkte du å finne?


Vi er superstolte av vår nye kollega, Kari

30. august fikk vi en ny medarbeider, hun heter Kommune-Kari. Kari er en chat-bot, en virtuell robot, som skal svare på spørsmål via chat. Vi har kjent henne en god stund og liker henne veldig godt. Nå får du også anledning til å møte henne! 

Kari elsker å svare på spørsmål fra deg!

Kommune-Kari gir nettsidene et mer personlig preg, og du møter Kari med en gang du åpner Innbyggerportalen vår.

Kari blir aldri lei av å svare på spørsmål om kommunens tjenester, søknadsfrister eller kontaktinformasjon. Hun jobber 24 timer i døgnet og sørger for at kommunen alltid er tilgjengelig for sine innbyggere.

Kari vil bidra til å gjøre oss mer effektive. Hun forstår dialekt, stavefeil og kan svare på over 3000 spørsmål allerede.

Spør Kari om det du lurer på

Kommune-Kari er, som alle andre nyansatte, under opplæring. Hun blir smartere for hver dag fordi robottrenere (hennes nærmeste medarbeidere på servicesenteret) jobber hele tiden med å gi henne gode svar på relevante spørsmål du stiller henne. Er det noe du ikke får svar på, vil robottrenerne kunne fange opp dette - og legge inn relevant svar etterhvert (kontinuerlig) 

Vi ønsker at dere spør Kari om det dere lurer på, slik at vi kan hjelpe henne til å bli best mulig.

Kari skal allerede kunne svare på typiske spørsmål kommunen får. Det kan være spørsmål om nærmeste barnehage, om alle kan bygge bod i hagen, om det er ledig stilling som lærer i kommunen.

Hun er ikke utlært og vi ønsker at du hjelper oss til å lære henne mer.

Digital satsning

Våre nettsider er en massiv informasjonskanal og det kan være vanskelig å vite hvor du skal klikke for å finne svar på det du lurer på. Vi vet at du som besøker nettsidene våre kommer for å finne svar på ett, eller kanskje to spørsmål. Det er et mylder av informasjon fra oss, og ved at Kommune-Kari alltid er tilgjengelig til å svare på spørsmål vil du kunne få raskt svar på kun det du lurer på.

Kommune-Kari

Denne virtuelle roboten er enda et steg i retning av vår digitale satsning. Målet med den nye roboten er at Kommune-Kari skal gi deg umiddelbar tilgang til informasjon uten at du må ringe, stå i telefon-kø, sende e-post eller måtte søke opp informasjonen selv.

Kari skal, i første omgang, være et supplement på innbyggerportalene våre, men på sikt ser vi for oss at nettsidene vil se annerledes ut enn de er i dag og derfor vil vi fokusere på fremtidens teknologi.

Fakta

Digitale Gardermoen IS (DGI) sammen med Sem & Stenersen Prokom står for leveransen av chatboten til de seks kommunene på Øvre Romerike Eidsvoll, Gjerdrum, Hurdal, Nannestad, Nes og Ullensaker.

Spørsmål?

Har du ytterligere spørsmål, eller ønsker å bidra til at Kommune-Kari blir enda bedre? 

Send mail til våre robottrenere på servicesenteret: postmottak@gjerdrum.kommune.no


Publisert: 31.08.2018 08:33:52
Sist endret: 31.08.2018 08:33